Jul 3, 2015

Delete blank page in ms word

Hari ini aku nak bagi tips macam mana cara nak delete blank page at last page in ms word. Hemm actually sedang aku membuat report terganggu dengan last page yang tak boleh nak di delete. Dah tekan backspace n delete pun masih appear dengan megahnya..hahaha geram betul aku!.Annoying sangat macam2 cara aku buat tapi masih tidak berjaya untuk delete page terakhir dalam report tuh.siap ade nombor page lak.. Kalu xde aku tak la heran sangat.May be sebab stress sangat mencari idea dan  menyiapkan report berkenaan so otak aku tak dapat nak mencari solution.Mana tak lepas dapat task aku tak berganjak dari kusi n siapkan.sebab by hook or crook today must be submit.. Benda biasa buat pun boleh jadi lembab n terkial-kial..So katakunci kat sini kena bertenang n buat benda lain dulu.

Finally aku dapat solution lepas balik dari toilet..euiiwww..hehee
Here are the solution.
1. Make sure klik home.. u olls berada pada ribbon home/ menu home.
2. Di ruangan paraghraph ribbon (group) klik  ikon cam sebelah Paragraph mark. Make sure icon tuh akan appear dekat u olls punya report.. Jangan plak u olls panic. Actually icon nih nak tunjuk berapa banyak space yang kita buat dalam setiap paraghraph. Lebih kurang gitu lah :D
3. Then u olls pergi(bawa cursor) ke page yang nak delete tuh (cth : page 19) then press delete pada keyboard.
4. Hide semula icon  Paragraph mark.So report u olls akan jadi seperti biasa..
5. Done!

Good luck!.. Report dah siap kita enjoy..yeeha
Psst: Bila jiwa dan fikiran tak tenang akan menggangu  tindakan kita. So let take some break buddies ;)





8 comments:

  1. Assalamualaikum, terima kasih atas perkongsian. =)

    ReplyDelete
  2. Waalaikumussalam, sama2.. my pleasure ...
    Psst May Allah bless u and have a good day =)

    ReplyDelete
  3. dah buat..jadi la..saya pon pening tdi cmne nk buang page kosong tu..tq so much sis..

    ReplyDelete
  4. Oowhh..Alhamdulillah.. Welcome.. My pleasure :)

    ReplyDelete
  5. terima kasih atas perkongsian. sgt membantu💚

    ReplyDelete