Oct 18, 2015

Sukan paramotor vs paragliding

Sukan paramotor jadi entry tengahari nih..Nih bukan nak ajak race. Tapi beri sedikit pendedahan even i olls pun ingin berjinak dan mencuba sukan nih. :) I think its quite new for me.hemm memang tak musim la kalu main paramotor dalam situasi berjerebus + kabus nimbus bagai nih kan u olls. Hemm pernah nonton tentang paramotor di Majalah 3 n documentary before.. tapi tak ada lah terpanggil n nak sangat tau serta mencuba sukan nih.. Actually i olls terpanggil untuk mencari lebih lanjut berkaitan sukan terbang di udara nih..lepas tengok canvas yang di shot dan di kongsi oleh kawan tentang sukan paramotor nih. 
Bila i olls tengok canvas yang di shot wahhh menarik, extreme dan boleh feel manyak syiokk...Anyway i olls rasa sukan nih sangat sesuai untuk mengatasi masalah gayat. Selain memberi cabaran dan keseronokan menikmati keindahan bumi ciptaan Allah yang Maha Rahman..dan Rohim.

Paramotor , payung terjun , paragliding guna konsep payung yang sama. Cuma yang bezakannya cara mengemudi. 

Paramotor nih dekat kawasan lapang dan mendatar. Ada 3 roda untuk fly, ianya menggunakan motor, kuasa minyak serta petrol. Hemm agak2 kalau harga petrol naik kompem2 la kos semakin tinggi yer tak? huhuuu. Selain motor ia juga bergantung kepada kelajuan angin.

Berbeza dengan Paraglider. Ia guna kuasa angin sepenuhnya n diterbangkan di kawasan tinggi untuk meluncur terbang bebas..

Both menjanjikan cabaran n i think keseronokan yang sangat owsem...Sukan nih mengadaptasi dari seekor helang yang terbang bebas. Anyway berbekalkan semangat dan ajakkan membe.. i think i olls should try 1 day utk mencuba sukan extreme nih..yang pasti jika diizinkan insha allah lepas musim jerebuss..ok..

Psst atasi rasa takut n make ur life more colors..  (dalam hati kecil berkata Aku cabar kau zi huhuuu)



No comments:

Post a Comment