Aug 14, 2015

tiket bas

Memandangkan hari nih dah jumaat esok dah cuti hujung minggu, teringat moment balik kampung last week..i olls balik kampung naik public transport that time..akibat malas nak drive..

So i olls nak story sket pasala tiket bas dan bas yang i olls naik..i iolls bercadang blk midnight dari JB ke KL sebab kebetulan Ahad baru nih ada majlis aqiqah untuk anak sedara i olls .. This is 1st time i olls balik midnight dari kg ke KL using public transport. Nervous semacam je..

I olls hanya prefer Causeway BAS dan KKKL , Tapi  both Company tak offer Midnight for Sunday..JB-KL..
So i olls jumpa 1 nih City Express..honestly i olls tak suggest u olls naik bas nih..apepun terpulang kat u olls.May be bukan rezeki i olls baik kot that time . 30minit i olls tunggu sebelum dapat naik tuh tak termasuk beberapa minit yang i olls perlu ada di situ sebelum masa berlepas..

Setelah i olls naik, no seat i olls ada penumpang duduk..bila i olls tengok ticket dia number n seat kami sama..what do u think? panas la kan? i olls beli tiket bukan dengan ulat tapi di kaunter tiket..So i olls duduk je seat mana2..sebab ada bro tuh cakap duduk je seat mana2 yang kosong. Then datang sorang bro cakap duduk ikut tiket.. u olls rasa...kepala I olls dah berasap. I olls malas nak berebut dengan penumpang tuh lagipun dia tak salah, yang salah kenapa boleh ada 2 tiket yang sama. So i olls beralah cari seat yang kosong...memandangkan keletihan i olls lena sampai 1 tempat ada 1 orang penumpang yang naik dan kejutkan i olls dari lena..He charge seat yang i olls duduk adalah seat dia..i olls explain n dia beralah.Mujur ada 1 seat lagi yang kosong..Yeah the only 1 tuh pun penumpang lain yang bagitau..So bro tuh beralah...

Tiket bas City Express

Kesimpulannya tuh bas yang  terakhir i olls naik dan tak akan naik lagi..

No comments:

Post a Comment